„Вече трета поредна година сме изправени пред различни предизвикателства. За този сезон сме умерени оптимисти. Очакваме два пъти повече гости от миналата година и около 70% от обемите на 2019 година. За съжаление, предвид войната в Украйна, не можем да постигнем нашата цел – да се доближим максимално до обемите на 2019 г.“ – това коментира пред журналисти Маргита Тодорова, директор „Маркетинг и продажби” в „Албена” АД.
По думите й, макар в момента резервациите да вървят по-бавно, няма съществени анулации.
„Възстановена е програмата на скандинавски пазар, което за нас е доказателство, че бизнесът се възражда, и ние търсим различни възможности, за да разнообразим престоя и продукта, който предлагаме. И по този начин да стигнем до най-различни нови клиенти“, каза тя.
За началото на юли е предвиден Карибски уикенд. Ще бъдат поканени оркестри от Карибския басейн. Те ще загряват публиката с много и най-различни стилове – бачата, салса и други, коментира Тодорова.
Заедно с това ще се организират много и различни спортни мероприятия, тренировъчни лагери, футболни състезания и т.н. Целта е да се използват възможностите, които базата на курорта предлага.
Относно очакваното отсъствие тази година на руски и украински туристи Маргита Тодорова коментира, че „трудно се компенсира един обем, който е плод на усилията през много години. За съжаление, това като обем за нас е около 50 000 нощувки. Надявам се да ги компенсираме с различните мероприятия – спортни и други активности, които ще организираме, дори и през летния сезон и по този начин да намерим алтернативата“.
През тази година в Албена се връщат скандинавските туристи. „От тази година те възстановяват програмата си, като по този начин допринасят за запълване на възможностите и капацитетите на Албена. Не само за „Бялата лагуна“, където повече от половината капацитет е на този пазар, но и за Албена“. Гости от Скандинавия ще посрещат това лято хотелите Фламинго гранд, Калиопа и Арабела.
„Албена“ и тази година ще разчита и на българския пазар. Той традиционно е във фокуса на комплекса, не само по време на пандемията, а и преди това.
„Естествено, по време на пандемията обемът се увеличи. Ние смятаме, че този пазар е преоткрил България като цяло, не само Албена, и ще остане трайно присъствие при нас“, каза Маргита Тодорова.