Най-големите немски туроператори, сред които DER Touristik, FTI Group, Alltours Flugreise, Schauinsland Reisen, потвърдиха засиления интерес към ваканционно селище „Албена“ от страна на гости от Германия. Това стана ясно в рамките на проведени редица срещи по време на изложението ITB Berlin, съобщават от курорта.
Специалистите изразиха мнение, че дестинацията регистрира добри търговски резултати на пазар Германия не само заради авторитета, който е изградила през годините, но и благодарение на целенасочените усилия, които полага съвместно с местната рекламна и ПР агенция GCE за популяризиране преимуществата на българското северно Черноморие. Важен момент е също присъствието на утвърдени немски хотелски вериги в комплекса като Maritim Hotels и Calimera, което е израз на доверие и ясен сигнал за перспективност.
Сред останалите фактори, водещи до отчетените ръстове са предлаганото отлично качество, ангажимента на „Албена“ АД в областта на устойчивото развитие и опазването на околната среда, широката плажна ивица, наличието на много зелени и отворени пространства, културното и природно богатство на региона. Все по-голямо става търсенето в крилата на активния летен сезон – в месеците април, май, септември и октомври, когато много германци идват в Албена заради спортната инфраструктура, минералната вода и съпътстващите я балнеологични програми, възможностите за организиране на конгресни събития, а отскоро и заради разработените тематични голф пакети.
Към началото на м. март мениджърските екипи отчитат средно по 20% ръст в продажбите спрямо същия период на миналата година, като очакванията са да бъдат достигнати около 75% от общите обеми на предепидемичната 2019 година. За да се случи това обаче, немските туроператори апелираха българската държава, в лицето на ресорното Министерство на туризма, да води по-активна политика. Като задържащ фактор от своя страна браншът допълни и недостатъчната летателна програма поради липсата на държавна подкрепа за чартърните полети – практика, позната от години в конкурентни дестинации като Турция, Гърция, Испания.
В рамките на ITB Berlin ваканционно селище „Албена“ бе част и от тематична презентация, представяща България като водеща дестинация за здравен туризъм. Събитието в Българския културен институт в Берлин, организирано от Българския съюз по балнеология и СПА, Германо-Българската индустриално-търговска камара и Министерството на туризма, събра на едно място журналисти, експерти и представители на бизнеса. Президентът на Европейската СПА асоциация Тиери Дюбоа, председателят на BUBSPA д-р Сийка Кацарова, министърът на туризма д-р Илин Димитров, българският посланик в Германия Н. Пр. Елена Шекерлетова и Кармен Щрук от ГБИТК, поставиха акцент върху възможността за признаването на амбулаторните профилактични услуги от немските здравноосигурителни каси – програма, част от която е и специализираната болница за рехабилитация „Медика Албена“.
Интерес към щанда на ваканционното селище проявиха много местни журналисти, разработващи теми, свързани с бъдещето на туризма в контекста на климатичните промени, отпечатъкът, който индустрията оставя върху природната среда и мерките, които отделните туристически субекти предприемат в тази посока. Предстоят няколко информационни тура на място, в рамките на които да бъдат демонстрирани направените инвестиции в областта, постигнатите резултати и заложените нови цели.