Now Reading:
След 65% спад на продажбите “Албена” излиза на загуба
Full Article 3 minutes read

„Албена“ АД преживява най-тежкия сезон в историята си, като отчита спад на продажбите с 65% на годишна база до 31,5 млн. лв. за деветмесечието на 2020 г. Данните са от отчета на дружеството, публикуван чрез „Българска фондова борса“ АД.

Приходите от наеми намаляват с по-слаб темп, или с 52% на годишна база до 1,98 млн. лв. за деветмесечието. Вероятната причина е предплатени наеми до март 2020 г., когато наемателите не са можели да предвидят пандемията от коронавирус и икономическите ù последици.

Приходите от продажба на пакетни туристически услуги намаляват със 70% на годишна база до 23 млн. лв. за деветмесечието на 2020 г.

Резултатът от всички тези сривове в продажбите е 20,3 млн. лв. влошаване на резултата – от печалба преди данъци в размер на 17,6 млн. лв. за деветмесечието на миналата година до загуба от 2,76 млн. лв. за деветмесечието на 2020 г.

Загубата за цялата 2020 г. вероятно ще се увеличи, защото за последното тримесечие на 2019 г. загубата е била 5,4 млн. лв. Вероятно курортното дружество все пак ще успее да оптимизира част от разходите.

В междинния доклад за дейността на „Албена“ пише: „Дружеството понесе значителни загуби от пандемията Covid-19. Ръководството на дружеството предприе всички възможно стъпки за смекчаване на евентуалните ефекти. Албена АД официално отвори на 29 май 2020 г. с хотел Калиакра Бийч, като на база на текущите резервации започна поетапно и финансово обосновано отваряне на хотелите. През сезона бяха отворени 19 хотела от общо 32, с обща леглова база на отворените хотели 8 440 от общо 13 716 броя.

Отвориха се хотелите, разположени до морето, както и тези, предлагащи Аквапарк в цената. При селектирането на хотели за отваряне бяха взети под внимание разположението на хотела, оценката на задоволеност, брой стаи, капацитет на ресторант и басейн, оригинално записани гости, така че да се предложат най-добрите хотели, но и да не се претоварват капацитети на ресторант и хотел, което доведе до по-висока задоволеност и създаде гости, които биха записали отново почивка в Албена.

Продажбите се направляваха от графика на хотели и свободните места, така че да се създаде една равна заетост от средно 70%, с цел избягване на струпвания на хора. Ценовото равнище остана стабилно, не се предлагаха агресивно ниски цени. Вместо това се създадоха нови продукти на база на тенденциите и търсенето на пазара. Освен стандартния Ол Инклузив пакет, се предложиха варианти само за нощувка, нощувка със закуска, полупансион и пълен пансион. Албена предложи и помещения с кухненски бокс и посуда, които да удовлетворят желанието за по-изолирана почивка“, пише в доклада.

Албена затвори хотелите си предсрочно, когато Германия сложи област Добрич в червения списък за Covid-19 и немските туристи анулираха резервациите. Това направи хотелите нерентабилни и курортът започна да ги затваря преждевременно.

Дъщерното дружество на „Албена“ „Приморско клуб“ ЕАД отчете само 44% спад на продажбите, но въпреки това излезе на загуба от 462 хил. лв.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Input your search keywords and press Enter.