Now Reading:
След пандемията хората от Добрич все по-често търсят екзотични дестинации
Full Article 4 minutes read

За мнозина обаче инфлацията прави ваканциите и пътуванията в чужбина невъзможни

Сезонът на отпуските стартира и добричлии започнаха да планират и организират летните си ваканции. След две години, прекарани в пандемия, хората отново се чувстват свободни да пътуват и да опознават нови дестинации.

„По време на пандемията се оформи тенденция да се пътува в България, защото хората не можеха много да пътуват в чужбина. След като свърши пандемията, вече започнаха да пътуват по-свободно и зад граница, дори до някои по-екзотични дестинации като Шри Ланка, Доминиканска Република“, каза Христина Петрова от туристическа агенция „E-Tours“.

След пандемията желанието на гражданите да се докоснат до по-далечни и екзотични места нараства драстично. В списъка им с дестинации се появяват държави като Мексико, Перу, Малдиви или Обединени арабски емирства.

„Ако сега не си позволим някое по-авантюристично пътуване, то кога? Стига толкова стоене вкъщи. Не бива да приемаме за даденост времето, че не се знае какво ще стане утре. Ето сега и с тази война, не се знае как може да се развият нещата“, сподели добричлия.

Въпреки авантюристичния си дух, някои предпочитат по-близките европейски дестинации, защото са по-лесно достъпни и също предлагат топъл климат и релакс на плажа. Сред фаворитите са Италия, Испания, Гърция и Турция.

„В момента имаме клиенти за почти цяла Европа, но предимно се акцентира на самолетните почивки в Егейска Турция и в Анталия, за които има самолети по чартърна програма. От София има по-голям избор, но специално нашите клиенти искат програми с полети от Варна, а те са значително по-малко“, обясни Галина Караиванова от туристическа агенция „Галита“.

По-голямата част от пътуващите граждани на Добрич са семейства, хора на средна възраст и пенсионери, които са все още активни и жизнени. Христина Петрова споменава, че младите хора са по-малко, но периодично се организират приятелски компании за екскурзии или фирмени пътувания.

След края на пандемията новият проблем, пред който са поставени туристическите агенции и пътуващите, е настъпилата инфлация. Налага се туристическите агенции да вдигнат цените на екскурзиите и услугите, които предлагат. Бюджетът, който хората в момента си поставят за пътуване, предоставя много по-малко услуги, отколкото преди година-две. Според Галина Караиванова хората са принудени да имат по-голям бюджет в сравнение с преди, тъй като хотелите са увеличили цените на туристическите пакети, горивните такси са високи, самолетните билети са поскъпнали.

„Цените непрекъснато се променят. Когато давам оферти, винаги подчертавам, че това е към момента, защото след няколко дни цената може да е друга“, добавя тя.

А според Христина Петрова доста хора вече дори не могат да си позволят да пътуват.

Въпреки ограниченията в бюджета си добричлии държат на луксозните удобства по време на ваканцията си. За тях е важно хотелът да е от по-висока категория – 4 или 5 звезди, да предлага ол инклузив пакет или поне закуската да е включена в цената. Предпочитат да има организирани 1-2 екскурзии по време на престоя. А що се отнася до продължителността на почивката им, 7-8 дни са предостатъчно, за да се върнат в Добрич отдъхнали и заредени с нови сили за работа.

Тенденцията за пътуванията през идните месеци се оформя на база наличния транспорт до атрактивните дестинации, а той за гражданите на Добрич е полети и автобуси от Варна.

„Имахме доста пътуващи през май месец, а сега се търсят за септември и октомври. За месеците юли и август няма чак толкова, защото от Варна няма предлагане за този период. Цяла Европа почива през тези месеци и цените разбираемо са най-високи и са ориентирани повече към западните туристи, отколкото към източните“, обяснява Галина Караиванова.

Туристическите агенции се надяват въпреки инфлацията и финансовите трудности, пред които са поставени хората, клиентите им да стават повече и гражданите на Добрич да имат възможността да си позволят по-хубави екскурзии и почивки.

Ирена БАКЪРДЖИЕВА

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Input your search keywords and press Enter.