77 хотела, 6 туроператора и двете морски летища във Варна и Бургас рекламираха заедно българското Черноморие по време на тематично туристическо роудшоу в Германия. Инициативата, организирана съвместно от Министерството на туризма и браншовото обединение Bulgarian Black Sea Alliance, премина през градовете Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф и Дуисбург.
Българската група бе представена от редица членове на Алианс Българско Черноморие: Albena Group, Avatar Tour, Flamingo Hotel, Fraport Bulgaria, Melia International, Prestige Hotels, Св. Св. Константин и Елена и Topola Skies, заедно с Balkan holidays, Go2Holiday, Grifid Hotels, MTS Globe, slr holiday service, Solvex, и Therma Eco Village.
В рамките на петте дни бяха проведени близо 1200 двустранни срещи с 300 местни туристически бюра и туристически агенти, с цел да бъде повишен интересът към морските ни курорти по южното и северно крайбрежие. Сред официалните гости на отделните прояви бяха Н. Пр. г-жа Елена Шекерлетова – извънреден и пълномощен посланик на България в Германия, Тихомир Патарински – първи секретар в посолството ни в Берлин и представител на Министерството на туризма, генералният консул в Мюнхен Драгомир Димитров, почетният консул в Лайпциг Хайко Шмид, ръководителите на търговски мисии Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев, посочват участниците от Albena Group.
Част от програмата бяха и две срещи с медиите – в градовете Берлин и Мюнхен, по време на които бяха представени най-новите тенденции в предлаганите туристически пакети, сигурността и устойчивостта на дестинацията, богатото културно, кулинарно, балнеологично и спортно разнообразие на продукта. В края на рекламната обиколка участниците се обединиха около становището, че подобен род съвместни представяния повишават доверието на местните партньори и са добра платформа за установяване на нови контакти.
Средно покачване на резервациите от около 20% очакват големите немски туроператори, стана ясно от проведените по време на обиколката разговори. Това е с около 30% по-малко от ръста, който се очаква за държави като Гърция, Турция и Испания. Попитани на какво отдават тази диспропорция в пазарното разпределение, специалистите посочиха главно националната рекламна политика на България и липсата на проактивност от страна на ресорното министерство.
Те допълниха, че от няколко години българският туристически продукт е показал високо качество, отговарящо на стандартите, наложени от основни конкуренти от регион Средиземноморие и Близък Изток. Това обстоятелство обаче е в дисонанс с рекламните послания на България, представящи страната ни като евтина и достъпна дестинация. Заедно с това липсва адекватна рекламна кампания, която да формулира и пренесе до крайния потребител новите качествени измерения.
За богати провинции като Бавария, Баден-Вюртенберг и тези в Северозападната част на страната, това не е сред основните продажбени аргументи, тъй като местната публика на първо място търси качество, а след това цена. За да се надскочи търговското плато не са достатъчни единствено усилията на отделните субекти в сектора – хотелиери, ресторантьори и туроператори. Нужен е синергичният ефект от общите усилия на бранша, обединен от Министерството на туризма и браншови организации каквато е Bulgarian Black Sea Alliance, казаха още участниците от немска страна. Сред присъстващите на срещите във Франкфурт бе и Маринела Холтфретер – рекламен специалист от български произход, работеща за голяма немска маркетингова агенция, която сподели, че за първи път в 30-годишния й опит България излиза извън рамките на туристическите изложения в усилията си да достигне до повече потенциални клиенти от Германия.