„Албена“ АД отчита минимален ръст на нощувките, но като цяло са на нивото на миналогодишния сезон. Това каза Маргита Тодорова, търговски директор на „Албена“ АД.
Ранните записвания вещаеха оптимистични прогнози. След това обаче се наложи да се преразгледат очакванията на немски пазар, тъй като седалките се изчерпиха, обясни Тодорова. Независимо от това „Албена“ АД продължава масирана рекламна кампания в Германия – както по стандартния начин, така и през социалните мрежи, медии с помощта на инфлуенсъри и журналисти. „По този начин смятаме да стигнем до нашите постоянни клиенти и тези, които са нови за нас“, каза Маргита Тодорова. Тя подчерта и значението на допълнителната програма на държавата за работа с общините и туроператорите. Туристическата компания работи с общините Балчик и Шабла за двата основни пазара Германия и Скандинавия.
Все още има възможност да се навакса с пазари, които реагират в последния момент, каквито са Източна Европа, Румъния и България, смята тя.
Туристите в Албена са основно от Германия, Скандинавия, Франция. Най-голям ръст има на гостите от Източна Европа, сред които поляци и чехи, които преоткриват дестинация България. За съжаление, техните ваканции започват много късно, а целта на Албена е да се привлекат гости от края на май до края на септември.
Според Тодорова, благодарение на конгресни, фестивали и спортни прояви има възможност за минимален ръст на нощувките тази година.